Avoimet työpaikat

Reilu työnantaja

SUOMEN TELECENTER työllistää tällä hetkellä jo yhteensä lähes 200 myyjää Tampereella, mutta olemme aina kiinnostuneita työtä pelkäämättömän asenteen omaavista uusista kyvyistä. Puhelinmyynti on edelleen hallitsevin kanavamme, mutta nykyisin arkeemme kuuluu vahvana osana myös chat- ja kasvotusten tehtävä myynti.

Meille hyvä ja laadukas myyntityö on ensiarvoisen tärkeää. Koulutamme jokaisen uuden myyjän tehtävään ja valmennamme jatkuvasti myös työn ohella. Työntekijöillämme on mahdollisuus myös suorittaa ammatillinen tutkinto työn ohessa oppisopimuskoulutuksena. Myyntitaidoista on varmasti hyötyä aina, veipä urapolkusi jatkossa minne tahansa!

Tutustu avoimiin työpaikkoihimme, jätä rohkeasti hakemus ja tule omin silmin katsomaan, millaista meillä on olla töissä!

Etusivu -> Meille töihin

Avoimet paikat:

Asiakaspalvelutyöntekijä, Fortum, Tampere

Tehtävässä vastaat Fortumin kuluttaja-asiakkaiden yhteydenottoihin ja ratkaiset heidän tarpeensa ammattimaisesti sekä erinomaisella palveluasenteella.

Telia yritysmyynti­neuvottelija, Tampere

Tehtävässä myydään puhelimitse Telian laadukkaita tuotteita ja palveluita kotimaisille yritysasiakkaille. Työ vaatii rohkeutta tarttua yrityksen niin pieniin kuin suuriinkin tarpeisiin ja kykyä rakentaa koko yritystä palveleva paketti yhteyksineen ja laitteineen.

Avoin Hakemus, Tampere

Olemme aina kiinnostuneita työtä pelkäämättömän asenteen omaavista uusista kyvyistä. Etsimme ensisijaisesti pidempiaikaiseen työhön sitoutuvia tekijöitä ja tarjoammekin vakituisen sekä kokoaikaisen työsuhteen, säännöllisillä arkipäiviin painottuvilla työajoilla.

Kesätyöt 2017

Oletko opiskelija tai kaipaat muuten vain lyhempää työkeikkaa kesän ajaksi? Meillä on tänäkin kesänä paikkoja auki kaikissa toimeksiannoissamme.

Haku on päättynyt!

Oppisopimus

Tarjoamme kaikille työntekijöillemme mahdollisuuden suorittaa työn ohessa ammattitutkinto oppisopimusopiskeluna.

Tutustu ja jätä hakemus

7 myyttiä puhelin­myynnistä

7 myyttiä puhelinmyynnistä
  • 1Onko puhelinmyyjän pakko myydä väkisin ja epärehellisesti?
    Ei

    Toki tiedämme, että alalla tätä tapahtuu, mutta se ei tarkoita, että kaikki tekisivät niin. Me olemme aina toimineet hyvien arvojen ohjaamina, ja mielestämme myyntityö on hienoa työtä, kun sitä tehdään kunnolla.

    Olemme alusta alkaen panostaneet laadukkaisiin myyntipuheluihin, joissa asiakas kohdataan aidosti ja aina asiakas huomioiden. Me uskomme, että puhelimitse voi tehdä erittäin onnellisia asiakaskohtaamisia niin, että asiakkaita palvellaan hyvin. Meillä on tarkat laadunvalvontajärjestelmät, jotka takaavat, että jokainen myyjä tekee rehellistä myyntiä. Meillä myyjä voi soittaa aina selkä suorana asiakkaalleen.

    Toimeksiantajamme (mm. Sonera, Fortum, AIG) ovat alansa suurimpia toimijoita Suomessa. Myös he vaativat äärimmäisen korkeaa laatua. Tässä olemmekin onnistuneet, sillä toimeksiantajamme haluavat ostaa myyntipalvelua juuri meiltä.

  • 2Onko puhelinmyynti vakavasti otettava ammatti?
    Kyllä

    Myyntityö on aina vakavasti otettava ammatti. Myyntitaitoja tarvitaan nykyaikana lähes ammatissa kuin ammatissa, ja myynnin oppiminen on todella hyödyllistä. Myyntityö ja erityisesti puhelinmyyntikokemus on monien työnantajien korkealle arvostama merkintä ansioluettelossa.

    Puhelinmyynti on myynnin aloista vaikein, koska ainoa väline asiakkaan kohtaamiseen on puhelin. Näin ollen puhelinmyynnissä oppiikin parhaiten myymään.

    Puhelinmyynnin ajatellaan olevan vain nuorten lyhytaikainen työ, mutta Suomen Telecenterillä se ei pidä paikkaansa. Moni on työskennellyt meillä useita vuosia, ja osa myös jäänyt luomaan meille omaa uraa. Meillä on myös taustoiltaan hyvin erilaisia ihmisiä, joilla saattaa olla pitkäkin työkokemus toiselta alalta, mutta se oma juttu on löytynyt myynnistä.

    Meillä on talo täynnä myyjiä, jotka ovat ammatistaan ja osaamisestaan ylpeitä!

  • 3Maksetaanko puhelinmyynnistä pelkkää provisiota?
    Ei

    Telemarkkinoinnissa on käytössä useita erilaisia palkanmaksutapoja, yrityksestä riippuen. On siis totta, että jotkut puhelinmyyntiyritykset maksavat pelkkää provisiota tai erittäin pientä tuntipalkkaa, joka sekin riippuu myyntituloksista.

    Suomen Telecenter noudattaa Puhelinpalveluita ja yhteyskeskuksia koskevaa työehtosopimusta, jossa määritellään mm. työtä ja palkkausta koskevat pelisäännöt.

    Me maksamme tuntipalkkaa toimeksiannosta riippuen 9,40-10,49 €, jonka lisäksi meillä on puhtaasti erillinen provisiomalli. Näin ollen meillä myyjän ansainta ei ole ainoastaan tulossidonnainen. Meillä on normaalit lomat kuten muillakin aloilla, ja kaiken kaikkiaan hyvät edut, kuten työterveys ja vapaa-ajan etuja.

    Mm. reilujen työehtojen ansiosta Suomen Asiakkuusmarkkinointiliitto on myöntänyt meille Reilu Työnantaja -merkin!

  • 4Kelpuutetaanko puhelinmyyntityöhön kenet tahansa?
    Ei

    Puhelinmyynti on monelle työtä etsivälle se viimeinen vaihtoehto siivouksen ohella, usein edellä mainituista syistä johtuen. On toki myös totta, että joissain alan yrityksissä on varsin alhainen rekrytointikynnys, ja töihin pääsee jopa ilman haastattelua.

    Suomen Telecenterillä ei toimita näin: me etsimme oikeasti potentiaalisia myynnin ammattilaisia, joilla on motivaatio ja edellytykset kohdallaan. Tämä on meille erityisen tärkeää, sillä haluamme taata oman ja asiakkaidemme menestyksen tekemällä alan parhaita myyntipuheluita. Siksi valikoimme tarkkaan, ketkä palkkaamme.

    Ensimmäinen karsinta hakijoista tehdään puhelimessa, minkä jälkeen noin puolen hakijoista pääsee haastatteluun. Haastatelluista töihin pääsee alle puolet.

    Haastavaksi rekrytoinnin tekee se, että tällä alalla ei ole muodollisia pätevyyksiä, joiden perusteella hakijoita voi karsia. Hyvä myyjä voi tulla kenestä tahansa, iästä, sukupuolesta ja aikaisemmasta kokemuksesta riippumatta. Henkilökohtaiset ominaisuudet kuten sosiaalisuus, rohkeus ja oppimishalu, ovat ne tärkeimmät tekijät.

  • 5Joudunko aloittamaan soittamisen kylmiltään ilman opastusta?
    Ei

    Meillä on kattava alkukoulutus, jonka aikana opastetaan niin myyntiin kuin myytäviin tuotteisiinkin.

    Perehdytyksen jälkeenkään myyjiä ei jätetä oman onnensa nojaan, vaan osaavat esimiehet ja tiimikaverit pitävät huolen siitä, että jokaiselle tarjotaan työkalut kehittyä huippumyyjäksi. Lisäksi Suomen Telecenterillä toimii Vaikuttajavalmennus-järjestelmä, jonka puitteissa tarjolla on kuukausittain 2-3 myyntivalmennusta, joihin jokainen voi osallistua työaikana.

  • 6Onko Suomen Telecenterillä mahdollista luoda uraa?
    Kyllä

    Joka ikinen Suomen Telecenterillä tällä hetkellä työskentelevä myyntipäällikkö, esimies ja kouluttaja on aloittanut uransa meillä rivimyyjänä. Kaikista myyjistä ei tietenkään voi tulla esimiehiä, mutta me kannustamme kaikkia työntekijöitämme myös kehittämään itseään henkilökohtaisesti. Siksi tarjoammekin jokaiselle mahdollisuuden opiskella työn ohessa ja suorittaa oppisopimuksella itselleen ammattitutkinto.

    Meille on erittäin tärkeää, että pystymme tarjoamaan kaikille työntekijöillemme eväät hyvään työuraan – tapahtui se sitten tulevaisuudessa meillä tai muualla.

  • 7Suhtautuvatko ihmiset aina myyntipuheluihin vihamielisesti?
    Ei

    Myyntipuhelu on ihmisten välinen keskustelu, siinä missä mikä tahansa kohtaaminen, ja tässäkin tapauksessa metsä usein vastaa niin kuin sinne huudetaan. Me teemme myyntityötä asiakasta kunnioittaen emmekä pyri pakkomyyntiin. Näin ollen useimmiten myös asiakas suhtautuu puheluihimme hyvin. Me uskomme, että myyntipuhelu on parhaimmillaan onnellinen kohtaaminen, josta hyötyvät molemmat osapuolet.

    Jotta pääsee luomaan luottamuksellista myyntikeskustelua asiakkaan kanssa, täytyy myyjän tietysti ensin saada selittää asiansa. Monesti kuulee puhuttavan, että puhelinmyyjälle lyödään jatkuvasti luuria korvaan, ennen kuin tämä ehtii edes kunnolla esitellä itsensä. Voimme puhua vain omasta puolestamme, mutta meillä myyjien kokemus on se, että tätä tapahtuu äärimmäisen harvoin.

Ota yhteyttä

Johanna Sipiläinen

Johanna Sipiläinen
Rekrytointipäällikkö

johanna.sipilainen [ ä t ] suomentelecenter.fi
puh. 0400 151312

Jos olet kiinnostunut yleisesti myyntityöstä, jätä yhteystietosi, ja olemme sinuun yhteydessä!